Geomaticians

با اتمام مرحله اول طرح «آمایش ملی فضاها، منابع و خدمات کتابخانه‌های عمومی کشور؛ سرور‌های نهاد کتابخانه‌‌های عمومی به نسخه پایه سامانه WebGIS مجهز می‌شود

جلسه ارائه گزارش مرحله اول طرح «آمایش ملی فضاها، منابع و خدمات کتابخانه‌های عمومی کشور در سامانه WebGIS، ۵ شهریورماه ۱۴۰۲ در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.
سید‌عباس رجایی، رئیس مؤسسۀ جغرافیای دانشگاه تهران، اظهار داشت: «فارغ از آمایش و نمایش اطلاعات کتابخانه‌ها بر روی وب، تحلیل‌ها و تعیین محدوده‌های خدمت نیز مطرح بود. سعی ما شناسایی دغدغه‌های نهاد بود که این مهم از طریق نیازسنجی محقق شد. تحلیل فضای داده‌ها و پیاده‌سازی آن‌ها بر روی وب نیز از مواردی بود که در این مرحله به آن توجه شد … ارزیابی‌های مکانی، مکان‌یابی و تعیین محدوده‌های خدمت از اهداف کلی طرح می‌باشد و انتظار می‌رود سامانه این ارزیابی‌ها را در اختیار نهاد قرار دهد. در حال حاضر، سامانه پایهWebGIS بر روی سِرورهای نهاد قرار گرفته و در حال کار است. قسمتی از بخش‌های تحلیلی و گزارش‌گیری نیز در سامانه استقرار یافته که توسعه و پیگیری آن در دستور کار است.» وی همچنین از آماده‌سازی ماژول املاک در این سامانه خبر داد تا ساختمان‌ها و املاک نهاد وارد سامانه شده و امکان مدیریت فضایی بر روی آنها فراهم شود.